Współpraca

Mataja.pl – to jedyny taki w Polsce blog dla rodziców. Blog istnieje od marca 2014 roku i bardzo szybko zgromadził wokół siebie liczną, wyjątkową i bardzo zaangażowaną społeczność.

Stali czytelnicy bloga to inteligentni, obdarzeni wyjątkowym poczuciem humoru i dystansem do siebie przyszli lub obecni rodzice. Znakomitą większość (ponad 90%) czytelników stanowią kobiety, głównie mieszkanki dużych miast. Najliczniej reprezentowane grupy wiekowe to 25-34 oraz 35-44.

Jeżeli zależy Ci aby Twój produkt lub usługa trafiły do właśnie takiej grupy odbiorców to świetnie trafiłeś – na tym blogu można się reklamować – pod pewnymi warunkami. Jeżeli masz czas i chcesz dowiedzieć się więcej z kim współpracujmy i na jakich zasadach to możesz przeczytać poniższą epopeję. Jeśli nie masz czasu, ale chcesz porozmawiać o możliwościach współpracy napisz na:

kontakt(at)mataja.pl.

Statystyki
W sierpniu 2019 roku blog odwiedziło ponad 250 000 unikalnych użytkowników

Social media
Ponad 70 000 zaangażowanych fanów na FB – z wysokimi zasięgami generowanymi przez autorskie treści – nie wesołe memy 🙂
Ponad 19 000 autentycznych obserwatorów na Instagramie

O tym, że warto ze mną współpracować świadczy chociażby to, że klienci wracają – od roku 2016 nieustannie i intensywnie współpracuje z marką  Pampers (na którą składają się m.in. seria kilkunastu merytorycznych wpisów na blogu klik, klik; advertorial w prasie rodzicielskiej (Mamo to ja) i na stronie internetowej marki Pampers klik; wpis-relacja z centrum badań i rozwoju Pampers w Schwalbach klik, a także relacje z wydarzeń typu konferencje).

Od roku 2017 prowadzę też nieustanną długofalową współpracę ambasadorską z marką Baby Dove (m.in. klik, klik, klik), która to współpraca opiera się o tworzenie merytorycznych treści dla rodziców w oparciu o mecenat sprawowany przez markę – seria jest bardzo lubiana przez czytelników i wnosi w ich rodzicielstwo pewne wartości, doskonale dopełniając hasło przewodnie kampanii medialnej marki „Nie mam mam idealnych, są tylko prawdziwe”

W roku 2018 zostałam też ambasadorką marki Bio-Oil w ramach kampanii „Jestem ekspertem, dzielę się wiedzą” w ramach, której powstała seria czterech wpisów dotyczących pielęgnacji skóry w i po ciąży.

Długofalowo współpracuję także Wydawnictwem Nasza Księgarnia recenzując nowości wydawnicze dla najmłodszych i organizując konkursy dla czytelników, które mają już status kultowych i generują gigantyczne zasięgi i zainteresowanie. Mam za sobą także wielokrotne współprace komercyjne z marką Kapitan Nauka oraz długotrwałą współpracę z marką Femaltiker. Ponadto mam na koncie współprace z m.in. allegro.pl, Storytel, Electrolux, Beko, Fundacja Orange, Empik, Lovi, wydawnictwo Czarna Owca, hotel Grand Lubicz, Stadler Form i wieloma innymi markami.

Dla pracowników agencji zainteresowanych miejscem zamieszkania – jestem ze Śląska, a tym zainteresowanym wiekiem dzieci uprzejmie donoszę, że na stanie mam ośmiolatkę, pięciolatka i roczniaka;).

Mataja znalazła się ponadto w BlogRank – Top 100 Polskich blogów z najlepszymi możliwościami komercyjnymi (klik)

Co wyróżnia mataję na tle innych blogów parentingowych?

  • potrafię dobrze pisać – a wbrew pozorom to wcale nie takie częste. Moje teksty wciągają, intrygują, wzruszają i bawią. Są napisane specyficznym językiem i stylem, ale potrafią zatrzymać czytelnika na dłużej. Nie tworzę tekstów o niczym – pustych wydmuszek opakowanych w krzykliwy tytuł. Tworzę dobre teksty o czym świadczą powracający czytelnicy, których przyciągają treści, a nie radosne memy. Moja umiejętność tworzenia dobrych jakościowo tekstów została też zauważona przez twórców projektu Czytamy dla mamy w którym grupa kilku blogerek – wybranych na podstawie talentu właśnie – pisze pod kierunkiem Sylwii Chutnik książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
  • przedstawione tu opinie mają znaczenie – wpisy i posty z bloga są cytowane i szeroko komentowane przez duże portale, prasę, a także telewizję. W samym tylko 2017 roku byłam panelistką wielu konferencji w tym m.in. konferencji organizowanej przez WHO w ramach Europejskiego Tygodnia Szczepień, konferencji Ostrożnie – dziecko! organizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, konferencji Dziennikarz, mediaworker czy influencer? O dziennikarskiej profesji w mediach zdigitalizowanych organizowanej przez SWSP Uniwersytet Humanistycznospołeczny, a także drugiej edycji Kongresu Mam (panel Mamy Mamom, czyli to ludzie nas inspirują)
  • aktywność i działalność społeczna – to nie jest zwykły blog, to blog, któremu przyświeca misja krzewienia pewnych idei, dlatego w jego ramach przeprowadzone zostały akcje w mediach społecznościowych takie jak #ZłapaćOddech (klik), która miała na celu zwrócenie uwagi lokalnych i wybranych przez czytelników posłów na problem smogu w Polskich miastach – akcja spotkała się z monstrualnym odzewem i sprawiła, że tysiące czytelników poszło na pocztę i wysłało list do swojego posła, akcja #MójSynMaLalkę (klik), która miała na celu zwrócenie uwagi na problem dyskryminacji chłopców w kwestii zabawek oraz akcja #MojeCiałoPodarowało (klik) promująca karmienie piersią
  • liczne patronaty medialne i blurby – o matajowy patronat nad wydarzeniami i publikacjami zabiega naprawdę sporo organizacji – wśród tych, którym udało się mnie przekonać znajduje się między innymi seria wydawnicza „uczę się mówić, wymawiać, opowiadać” Naszej Księgarni, książka Jano i Wito w trawie wydana przez Mamanię oraz konferencja Prolaktyna 2017. Moje blurby znajdują się na okładkach książek: „Moje dziecko doprowadza mnie do szału Isabelle Filliozat oraz „Z muchą świat zwiedzamy i opowiadamy” Marty Galewskiej-Kustry
  • ekskluzywność – to nie jest blog na którym w co drugim wpisie jest lokowanie produktu, partnerów do współpracy wybieram bardzo ostrożnie, dzięki czemu czytelnik ma pewność, że to co mu polecam jest naprawdę warte jego uwagi
  • długa żywotność wpisów – uniwersalność poruszanych tematów i niezalewanie bloga strumieniem treści, sprawiają, że posty są zawsze aktualne i często odświeżane przez czytelników
  • jedna z najbardziej zaangażowanych społeczności – zaangażowanie czytelników na stałe plasuje blog na wysokich pozycjach rankingu wskaźników zaangażowania i relative interactivity Sotrendersotrender2016
  • jedna z najbardziej angażujących i interaktywnych stron wśród blogów uczestniczących w prestiżowym Blog Forum Gdańsk (klik)
  • jeden z najchętniej polecanych blogów w Polsce wg zestawienia Share Week 2015, 2016, 2017 i 2018 (klik)
  • czołówka rankingu Hash.fm w kategoriach Parenting, Nauka oraz Edukacja (klik)
  • finalista plebiscytu Gala Twórców 2015 (klik)
  • drugie miejsce w głosowaniu sms w plebiscycie Gala Twórców 2015
  • już po 7 miesiącach działalności, dzięki sympatii i zaangażowaniu czytelników udało nam się dotrzeć do półfinału plebiscytu Blog Roku 2014 w najtrudniejszej (ze względu na ilości głosów) kategorii – oto co Michał Szafrański – juror kategorii Firmowe i Specjalistyczne powiedział na gali finałowej o blogu (nagranie TU – od 23 minuty)

(…) chciałbym dwa blogi, które nie trafiły do finałowej trójki troszeczkę zmotywować Paulina Basta i Mataja, słuchajcie to są młode blogi, które po prostu są absolutnie świetne. Gdyby były troszkę starsze i wierzyłbym w to, że już zasłużyły na to by być w trójce to…, ale myślę, że za rok będą.

Kto tworzy bloga?
Autorką bloga jest Alicja więcej w zakładce o mnie (klik).

Współpracę podejmuję jedynie w oparciu o wynagrodzenie (nie współpracuję barterowo – wyjątek stanowią testy miejsc przyjaznych rodzinie).

 Jesteś zainteresowany współpracą? Potrzebujesz więcej informacji o autorce/autorkach lub o blogu? Screenów ze statystyk? Prezentacji dla klienta? Napisz na:

kontakt(at)mataja.pl